Kultuuripõua lõpp

Vahepeal juhtus see, et nett sai otsa ja WordPressi lehte ära ei laadinud üldse. Enamik netisessioone möödus nii, et sisestasin URLi, ootasin viis mintsa, käisin köögis, tulin tagasi, võibolla oli leht ära laadinud ja kui ei olnud, siis ma isegi ei mäletanud, mida avada tahtsin.
Okei-okei, päris NII hull polnud, a ausalt, ega palju puudu polnud ka. Sestap oli igasugune iTunesiväline muusika, liikuv  ja ka staatiline graafika helesinine unistus. See kaamos kestis küll ainult loetud päevad, õnneks.

Nüüd aga käisin ma Hiieka tööl kirgastumas ehk uusi filme, muusikat ja Ööülikooli loenguid tõmbamas. Viimasest kuulasingi just äsja kahte loengut. Jaan Kaplinski “Muusika mõjud” liigutas vähem kui oodata oleks osanud. Kõik, mis ta rääkis, oli ilus ja tore, pani natuke mõtlema, aga ei liigutanud piisavalt. Natuke jääb vist mehel karismast mu silmis puudu. Või millestki muust, ei tea, vaielge, kui jaksate.

Teine aga pani mind väga tihti väga kaugele mõtlema. Nii, et ma ühel hetkel isegi unustasin, et loengut kuulan. Noh, mitte sellepärast et loeng oleks igav olnud, aga see lahe asi, kui keegi midagi räägib ja sa seda eelnevate teadmiste, kogemustega seostama hakkad ja sealt omakorda edasi mõtled.

Loeng ise oli Erkki-Sven Tüüri “Igapäevastest asjadest”. Rääkis ta muusikast, selle loomisest, kuulamisest, inimeseks olemisest, jumalast ja muust. Mul on just hästi eredalt meeles, vast sellesama seoste loomise pärast, et ta rääkis ka muusikakuulamisest kui enese peegelpildi vaatamisest, kuidas muusika peaks esitama küsimusi, panema mõtlema inimeseks olemisele, eksistentsile. Sarnastest motiividest on kõnelenud ka Pärt, kui viidata 1+1 teooriale (muusika peegeldumine eneses, hingetõmme jne).

Tüür rääkis, et Pärdi muusika on pealtnäha lihtsakoelisem, sellesse on kergem siseneda kui tema loomingusse. Kolmkõla osas ma võibolla nõustun, aga ma nüüd pole kindel, kui lihtne tintinnabuli hoomata on esiti…

Filmidest on plaanis nüüd lõpuks La Grande Bellezza ära vaadata ja õhtul loodetavasti kinos Nümfomaani esimene osa ka, sest juudas, juba on teine väljas ja ma pole esimestki näinud. Ammu juba luban!

Hiieka sain Kartuleid & Apelsine ka vaatama (ma tean küll, et sa haarad kolmanda osa järgi varsti), mõni aeg varem soovitasin Sandrale ja ta sattus vist vähemalt sama suurde vaimustusse kui ma. Sandra, kui sa seda loed, siis uus osa tuli täna välja!
Hiie täna küsis, milliseid sarju ma vaatan. Ei vaatagi eriti, peale selle. Samas, kui te teaks, mis mu viimaste aastate lemmiksari on…

Aga nüüd on aeg küll avaldada tõde ehk tegin Listography ehk ma ei vaatagi ainult väärtfilme ega loe ainult klassikat.

Lisa kommentaar

